تکنولوژی

همه چیز درباره امنیت خانه

همه چیز درباره امنیت خانه

در محیطی که شما زندگی می کنید حتما باید دارای امنیت باشد به عنوان مثال در محیط کار یا در محیط های مسکونی ساختمانی حتما باید دارای حفاظ و امنیت باشد به دلیل اینکه امنیت داشتن محیطی که در آن زندگی یا فعالیت میکنیم یکی از شاخصه هایی است که باید آن مکان داشته باشد.

وسایلی و محصولاتی که در تامین امنیت خانه تاثیر دارند

برای تامین امنیت یک محیط شما میتوانید بسته به ویژگی هایی که آنجا دارد به عنوان مثال جایی برای نصب دوربین های مدار بسته یا جایی برای نصب محافظ های پنجره یا شیشه داشته باشد و امکان نصب آن وجود داشته باشد. لوازم  دیگری هم هستند مثل آیفون های هوشمند ، دستگیر ها هوشمند ، قفل های هوشمند و…

خرید آیفون های تصویری

آیفون های تصویری امروزه کاربرد زیادی دارد که امروزه در کارگاه ها و ساختمان های مسکونی ، محل کار ها و… هستند که بهترین وسیله برای تامین امنیت محیطی که در آن حضور دارید است .

آیفون ها به دو نوع تصویری آنالوگ و دیجیتال تقسیم  می شوند.

در این آیفون تصویری، در نمای بیرونی ساختمان یک پنل قرار داده شده است که دکمه ای به ازای هر واحد ساختمانی بر روی آن تعبیه شده است. مراجعه کنندگان با فشردن دکمه ی مربوط به هر واحد ساختمانی، با واحد مربوط ارتباط برقرار می کنند. در نتیجه تصویر و صدای فرد از طریق میکروفون و دوربین در نمایشگر داخل واحد، نمایش داده می شود.

آیفون دیجیتال مانند آیفون آنالوگ، دارای یک پنل در قسمت ورودی ساختمان است. تفاوت این نوع از آیفون تصویری با آیفون دیجیتال، در این است که بر روی پنل آن به ازای هر واحد یک دکمه قرار نگرفته است‌.

پنل آیفون دیجیتال، از ۹ دکمه ی اصلی که از ۰ تا ۹ میباشد، تشکیل شده و به هر یک از واحدها نیز یک کد داده می شود. فرد مراجعه کننده با وارد کردن کد مربوط به واحد مورد نظر خود، می تواند با واحد مربوطه ارتباط برقرار کند. در نتیجه صدا و تصویر او به واحد مورد نظر، ارسال می شود.

مقالات پیشنهادی  نکاتی درباره خرید دستگیره هوشمند

همه چیز درباره امنیت خانه

نصب دستگیره های هوشمند

دستگیره های هوشمند هم امروز برای  بالا بردن سطح امنیت ساختمان ها استفاده می شود روش کار این دستگیره ها این گونه است که با گرفتن اثر انگشت ، تصویر چهره  و یا قرنیه چشم میتواند قفل در را برای فرد اصلی که صاحب آن اثر انگشت است باز کند .

امنیت بسیار بالایی که این دستگیره ها یا قفل ها دارند باعث شده تا امروزه در بسیاری از مراکز ، سازمان ها ، خانه ها و محیط های کاری استفاده  شود.

قابلیت و ویژگی دستگیره های هوشمند

ورودی درب بدون کلید برای راحتی شما

قابلیت تشخیص اثر انگشت

قابل شارژ با میکرو USB

اعلان های صوتی (وقتی درب قفل و باز می شود به شما اطلاع می دهد)

نصب آسان

هر ورودی و دسته قابل پذیرش است

گزینه های کاربر پسند و استفاده

دارای طرح‌ها، برند‌ها، رنگ‌ها و قیمت‌های مختلف است

ضدآب

مقاومت بالا

قابل اجرا با اپلیکیشن موبایل

راه‌های مختلف کنترل دسترسی

دستگیره های الکترونیکی درب شامل فلز سنگین، اجزای واجد شرایط و روش های مختلف باز کردن قفل است. مواد سخت شده و پیچ و مهره های فولادی دستگیره درب های الکترونیکی هوشمند را ایمن تر ولی راحت‌تر می کند.

باید در نظر داشته باشید که قفل دستگیره درب الکترونیکی مانند هر وسیله الکترونیکی دیگری قابل هک شدن است، بنابراین باید از تمام خطرات و خطرات آن آگاه باشید. نوع اتصال قفل شما در درصد هک موثر است.

همه چیز درباره امنیت خانه

دوربین های مدار بسته

دوربین های مدار بسته از زمانی که به بازار عرضه شد مخاطب های زیادی را برای استفاده از آن به خود جلب کرد به عنوان مثال برای یک انبار یا سوله شما میتوانید برای بالا بردن امنیت آن به بهترین شکل ممکن از دوربین ها و حفاظ های امنیتی استفاده کنید.

این دوربین ها با ثبت تصاویر به صورت دائم که در حال فیلمبرداری هستند و این تصاویر را ذخیره می کنند تا شما بتوانید به آن ها دسترسی داشته باشید. اکثر این تصاویر به صورت هفت روزه یا یک ماه ذخیره می شوند که شما می توانید با نصب محل ذخیره بیشتر این مدت را افزایش دهید.

مقالات پیشنهادی  انواع قفل هوشمند کدام است و چه کاربردی دارد؟

بخش های مختلف دوربین های هوشمند

  • سنسور تصویر (ماتریکس یا خطی | CCD یا CMOS)
  • مدارات دیجیتال تصویر
  • حافظه تصویر
  • پردازنده (اغلب DPS یا پردازنده قدرتمند مناسب)
  • حافظه داده – حافظه برنامه
  • پروتکل ارتباطی (RS232, Ethernet)
  • خطوط I/O
  • جایگاه مناسب لنز (معمولا C-Mount CS-Mount)
  • قابلیت اتصال به سیستم های نورپردازی (معمولا LED)
  • نرم افزار توسعه دهنده دوربین
  • خروجی تصویر اختیاری (مثال: VGA, SVGA)

قابلیت تشخیص چهره

قابلیت تشخیص چهره در دوربین ها یکی از بهترین قابلیت هایی است که یک دوربین میتواند داشته باشد برای باز و بسته کردن در ها یا تمامی قفل هایی که نیاز به تشخیص چهره توسط فرد یا هوش مصنوعی دارد می توانیم از آنها استفاده کنیم.

همه چیز درباره امنیت خانه

جایگزین کردن کلید در قفل های هوشمند

حمل کلیدها مشکلاتی به دنبال دارند. یکی از آنها گم شدن این کلیدهاست؛ چرا که در این‌صورت مجبور به تعویض مغزی قفل هوشمند می‌شوید که با احتساب زمانی که مجدداً برای کپی کلیدهای جدید می‌برد کمی معطلی دارد. در صورتی که با از دست دادن هر کدام از دسترسی‌های قفل درب هوشمند تنها کافی است دسترسی‌ها را از نو تعریف کنید که با دسترسی ادمین در عرض چند دقیقه امکان‌پذیر است. سنسور اثر انگشتی در قفل‌های هوشمند در برخی برندها مثل سامسونگ از نوع خازنی است که سرعت و دقت پردازش بالایی دارد.

در هنگام خرید قفل های هوشمند چه نکاتی باید رعایت شود؟

  1. ابتدا بدانید برای درب خانه شما چه نوع قفل دیجیتالی مناسب است. البته که بیشتر قفل ها برای انواع درب منازل قابل نصب میباشند اما مشخصات درب خانه را در زمان خرید به فروشنده توضیح دهید تا مناسب ترین نوع را به شما پیشنهاد دهد زیرا در غیراستاندارد امنیت قفل درب هوشمند را کاهش می دهد
  2. قفل الکترونیکی دارای ویژگی های متنوعی است. مثلا برخی از آنها دارای برنامه ثبت ورود و خروج هستند، بعضی از انواع آن از راه دور قابل کنترل می باشند و خلاصه ده ها امکانات دیگر که باعث بالا رفتن ضریب امنیت خواهد شد. شما باید بدانید چه امکاناتی از آن مورد نیاز شما می باشد تا براساس آن قفل مناسب را انتخاب کنید.
مقالات پیشنهادی  راهنمای جامع خرید قفل هوشمند

3. داشتن قابلیت کنترل از راه دور و وایفای

  1. طول عمر قفل درب هوشمند خانه و زمان نگه داشتن برق پس از قطع برق ساختمان توسط قفل دیجیتال، برای پشتیبانی عملکرد و امنیت آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
  2. حتما اطمینان حاصل کنید که قفل هوشمند درب خانه انتخابی شما به سیستم اعلام هشدار مجهز باشد.

    6.از نکات بسیار ویژه ای که توجه زیادی را می طلبد توجه به نکات ضعف خودتان است. شاید تعجب کنید اما باید در ادامه گفت که چنانچه شما کلید خانه را دائما در خانه، محل کار و ماشین جا می گذارید از قفل های کارتی استفاده نکنید زیرا احتمال فراموش کردن و جا گذاشتن آن هم وجود دارد. یا اگر موبایل شما همراه شما نیست از قفل هوشمندی که نیاز است تا توسط گوشی شما گشوده شود، دوری کنید.

  1. خوب است که در زمان خرید قفل دیجیتال تمام دقت خود را به کار بگیرید تا در طولانی مدت از خرید خود رضایت کامل داشته باشید و تمام نیازهای شما را در جهت حفظ امنیت برآورده شود.

سخن آخر

در این مطلب به انواع محصولات برای بالا بردن امنیت  اشاره کردیم بسیاری از این محصولات  توسط کشور های آسیایی یا اروپایی تولید می شود که می توانیم با خرید بهترین نوع آن در بازار از خریدی مطمئن و رضایت بخش لذت ببریم.

سایت تی وان تک یکی از بهترین سایت های فروشگاهی است که شما میی توانید با مراجعه به این سایت از خرید انواع قفل های هوشمند ، دستگیره های هوشمند، دوربین های مدار بسته و… بهره مند شوید همچنین در خرید شما میتوانید  از مزایا  خرید مثل تحویل فوری و دیگر مزایا بهره مند شوید. .

نظر شما
‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *