تکنولوژی

راهنمای جامع خرید قفل هوشمند

راهنمای جامع خرید قفل هوشمند

تا به امروز، روش‌های بسیاری برای افزایش ایمنی فضای داخلی خانه‌ها، ادارات و.. ایجاد شده است، اما هیچ‌کدام به اندازه قفل هوشمند نتوانسته‌اند سهولت در استفاده را به‌همراه امنیت بالا برای کاربران فراهم کنند. اگر به دنبال خرید قفل هوشمند هستید که بتواند به راحتی از راه دور درب ورودی خانه یا محل کار خود را کنترل کنید، پس باید بدانید که دقیقاً به دنبال چه محصولی هستید. ما در این مقاله نکات مهم و راهنمای جامع خرید قفل هوشمند را بیان می نماییم.

جای تعجب نیست که قفل‌های هوشمند دارای طیف وسیعی از ویژگی‌های پیشرفته و در عین حال مفید هستند. بنابراین، اگر به فکر خرید قفل هوشمند هستید و می‌خواهید قفل مناسب فضای داخلی خود را انتخاب کنید، راهنمای ما را از دست ندهید و با تیوان تک همراه باشید.

قفل هوشمند درب چیست؟

دستگیره درب هوشمند، دستگیره دیجیتال، قفل درب الکترونیکی، قفل هوشمند درب خانه، قفل ضدسرقت، دستگیره درب اثر انگشتی، دستگیره درب لمسی و قفل بدون کلید، همگی به یک معنا هستند و به تکنولوژی جدیدی که امروزه در منازل و اداراتی که دارای سیستم هوشمند هستند، اشاره می‌کنند.

بیشتر قفل‌های هوشمند درب به WiFi خانه شما متصل می‌شوند. با استفاده از رمزی که از طریق صفحه لمسی روی آن وارد می‌کنید و یا از طریق اپلیکیشن موبایل مخصوص خود، می‌توانید درب را باز و بسته کنید. برخی از مدل های قفل هوشمند نیز یک برنامه تحت وب ارائه می‌دهند. به شما امکان می‌دهد از طریق کامپیوتر یا لپ تاپ خود، همه چیز را کنترل کنید. اکثر این برنامه‌ها به شما امکان می‌دهند که برای کنترل درب‌ها و دسترسی افراد مختلف به آنها، کاربران دائمی و موقت به برنامه اضافه کنید.

راهنمای جامع خرید قفل هوشمند

انواع قفل هوشمند

دلیل استفاده از قفل هوشمند

علاوه بر موارد اشاره شده، می‌توان به چهار دلیل استفاده از قفل درب هوشمند اشاره کرد:

حذف هزینه اضافی:

همان‌طور که مطلع هستید قفل مکانیکی به‌صورت پیوسته هزینه اضافی برای مشتریان داشته است. به‌عنوان مصداق گم کردن کلید، کاربران را مجبور می‌کرد بلافاصله مغزی قفل را تعویض نماید. و هزاران مشکل دیگر که فقط هزینه اضافی به همراه داشت. اما برعکس قفل دیجیتال از طریق قفل رمزی، قفل کارتی و قفل اثر انگشتی به شما امکان دسترسی می‌دهد که به هیچ‌وجه هزینه اضافی به همراه نخواهد داشت و جالبه بدانید که طول عمر بالایی دارند.

منبع تغذیه:

شاید خیلی‌ها فکر کنند که شارژ این قفل‌ها از کجا تأمین می‌شود؟ قفل هوشمند نیازی به سیم‌کشی برق ندارد. تنها با استفاده از 4 الی 8 عدد باتری قلمی AA به مدت یک سال برای شما کار می‌کند. لازم به ذکر است که برای سلامتی قفل به هیچ‌وجه از باتری شارژی استفاده نشود.

مقالات پیشنهادی  نکاتی درباره خرید دستگیره هوشمند

کنترل به‌وسیله تلفن همراه:

قفل‌های هوشمند و دیجیتال را می‌توان با سایر سیستم‌های خانه هوشمند متصل کرد. برای مثال شما می‌توانید با استفاده از گوشی هوشمند خود و با نصب نرم‌افزار مربوطه در هر زمان و مکانی که هستید قفل درب هوشمند خانه خود را کنترل کرده و حتی از راه دور باز و بسته نمایید.

تضمین امنیت و آرامش:

قفل هوشمند درب با داشتن امکاناتی مانند مغزی ضد سرقت و ضد دیلم و ویژگی‌های فنی مانند سیستم‌های امنیتی ضد سرقت، قفل اتوماتیک، قفل کودک و … امنیت و آرامش را برای کاربران تضمین می‌نماید. لازم به ذکر است در صورت اعمال زور و ضربه به قفل و یا وارد نمودن رمز، کارت و یا اثر انگشت اشتباه، سیستم قفل برای دقایقی از کار افتاده و آلارم هشدار آن فعال می‌شود.

مزایای قفل های دیجیتال

قفل دیجیتال نوعی قفل الکترونیکی یا همان برقی است که نیاز به استفاده از کلید ندارد. در واقع این محصولات، بسته به مکانیزم در نظر گرفته شده برای آنها در زمان طراحی، کلید دیجیتال دارند نه کلید مکانیکی. برخی از این محصولات با کمک رمز، برخی به وسیله اسکن اثر انگشت و برخی نیز به وسیله نرم‌افزار نصب شده روی گوشی کاربر باز می‌شوند. برخی از مزایای قفل‌های دیجیتال عبارتند از:

  • نیاز به استفاده از کلید ندارند
  • نوع قفل را می‎‌توان بر اساس نیاز کاربر انتخاب کرد
  • حالت رمزگذاری دیجیتال این قفل‌ها را نمی‌توان به راحتی کپی یا هک کرد
  • با استفاده از برخی امکانات در نظر گرفته شده در سیستم قفل دیجیتال، می‌توانید متوجه شوید که چه کسی، چه زمانی و حتی چگونه وارد ساختمان شده است
  • اکثر قفل‌های دیجیتال دارای آلارم‌های هوشمندی هستند که در صورت آتش‌سوزی، سرقت یا خرابکاری به کاربر هشدار می‌دهند
    می‌توانید با اتصال قفل به سیستم امنیتی ساختمان از طریق دوربین‌های مداربسته دیجیتال به صورت بصری مشاهده کنید که چه کسی در حال ورود است
  • بسیاری از مدل‌های این قفل از طریق نرم‌افزار اختصاصی قابلیت اتصال به گوشی‌های هوشمند را دارند
    قفل‌های دیجیتال به کاربر اصلی اجازه می‌دهند تا با تولید کدهای دسترسی مختلف به چندین نفر مجوز ورود به ساختمان بدهد
    از آنجایی که قفل دیجیتال را می‌توان با استفاده از گوشی هوشمند قفل و باز کرد؛ بنابراین این قفل برای افراد مسن و ناتوان جسمی بسیار مناسب است
  • به دلیل اینکه قفل‌های دیجیتال بدون کلید باز می‌شوند؛ نیازی به داشتن کلید یدکی نیست
  • قفل‌های دیجیتال را می‌توان به راحتی با تغییر کدهای دسترسی بازتنظیم کرد
مقالات پیشنهادی  همه چیز درباره ی سنسور های هوشمند

راهنمای جامع خرید قفل هوشمند

راهنمای جامع خرید قفل هوشمند

پیش از هر گونه اقدامی در راستای خرید قفل دیجیتال، باید از خود بپرسید که چرا قصد خرید این محصول را دارید؟ و چه مسئله ای باعث شده است تا شما به فکر تغییر مدل قفل مورد نظر خود نمایید. بزرگترین مزیت استفاده از قفل هوشمند، سهولت در کاربرد آن می باشد. این قفل ها لزوما امنیت بیشتری را به دنبال نخواهند داشت. بسیاری از قفل های هوشمند همچنان از مکانیزم مشابه قفل های مکانیکی استفاده می نمایند و تنها تفاوت آن ها، ایجاد سهولت بیشتر برای کاربران می باشد. بنابراین اصلی ترین نکته این است که شما صرفا با هدف افزایش امنیت نسبت به خرید قفل دیجیتال اقدام نکنید.

نوع قفل مورد نیاز خود را انتخاب کنید

مهمترین عاملی که باید قبل از خرید قفل هوشمند مدنظر قرار دهید، بررسی نوع قفل است. درواقع از نوع دسترسی قفل صحبت می‌کنیم. شما می‌توانید انواع قفل بیومتریک را انتخاب کنید که بالاترین امنیت و راحتی را فراهم می‌کنند، ولی در عین حال قیمت بیشتری هم دارند. یا می‌توانید به خرید قفل کلید فشاری و یا صفحه لمسی رمزدار فکر کنید که با رمز عبور یا پین کد کار می‌کنند.

مورد دیگر «قفل کارتی» است، با اینکه این قفل بیشتر در هتل‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، ولی برای محیط‌های مسکونی و اداری هم بسیار کاربردی هستند.

حالت‌های دسترسی چندگانه

هنگام انتخاب قفل هوشمند، باید محصولی را خریداری کنید که دارای حالت‌های دسترسی چندگانه باشد. این به این دلیل است که قفل‌های دیجیتالی که فقط با یک حالت دسترسی مانند پین کد کار می‌کنند؛ ممکن است در مواقع اضطراری قابل استفاده نباشند.

به عنوان مثال اگر غریبه هنگام ورود کد در کنار شما باشد؛ رمزتان به سرعت لو می‌روند و امنیت ساختمان به خطر می‌افتد. در این شرایط بهتر است از روش دیگر دسترسی استفاده کنید که ایمن‌تر است.

برای مقابله با این مشکل، قفل‌های دیجیتال جدید مجهز به حالت‌های دسترسی چندگانه هستند که امنیت بسیار بالایی دارد. در برخی از مدل‌ها امکاناتی در نظر گرفته شده است که این امنیت را بیشتر تضمین می‌کنند. به عنوان مثال سیستمی در بعضی از این محصولات وجود دارد که می‌توانید به کمک آن رمز عبور خود را بین اعداد تصادفی پنهان کنید. این ویژگی تضمین می‌کند که پین ​​کدتان برای شخصی که در کنار شما ایستاده است آشکار نمی‌شود.

علاوه بر این، قفل‌های هوشمند مدرن و جدید طیف گسترده‌ای از حالت‌های دسترسی مانند اسکن اثر انگشت، کلید مکانیکی، کارت RFID یا تشخیص چهره را در اختیار شما قرار می‌دهند. با نصب این مدل قفل که تقریبا بهترین برند قفل دیجیتال است حتی می‌توانید دو حالت احراز هویت را با هم ترکیب کنید تا ایمنی ساختمان را بیشتر کنید.

مقالات پیشنهادی  راهنمای خرید بهترین آیفون تصویری

برای مثال می‌توانید در باشگاه ها از اثر انگشت برای باز کردن قفل باشگاهی استفاده کنید و یا حتی با وارد کردن یک پین کد قفل درب باز شود.

استفاده از برند ها معتبر قفل الکترونیکی

با پیشرفت تکنولوژی و اقدام زیادی از افراد برای خرید قفل های دیجیتال شرکت های زیادی به تولید قفل های الکترونیکی درب پرداخته اند و رقابت زیادی بوجود آمده است.اما فقط تعداد محدودی از شرکت ها هستند که از نظر و کیفیت و امنیت و طول عمر و غیره محبوبیت زیادی پیدا کرده اند و تولید و فروش بالایی نیز دارند مشتریان هم دارای رضایت کاملی از این قفل های دیجیتالی هستند.

راهنمای جامع خرید قفل هوشمند

نحوه ی اتصال قفل هوشمند

روش های متفاوتی برای اتصال تلفن همراه هوشمند شما به قفل دیجیتال وجود دارد. هنگام خرید قفل هوشمند باید به نحوه ی اتصال این قفل توجه نمایید. برقراری ارتباط با اینترنت وای فای و یا اتصال به بلوتوث گوشی هوشمند شما از جمله راهکارهای موجود برای این کار است. شما می توانید یکی از روش های ذکر شده را انتخاب نموده و از طریق نرم افزار نصب شده روی تلفن همراه خود، به قفل هوشمند متصل شده و آن را کنترل نمایید.

عمر باتری

باتری های استفاده شده در قفل های هوشمند انواع مختلفی دارد. تفاوتی ندارد که باتری قفل دیجیتال شما از چه نوعی باشد؛ در هر حال با کاهش سطح انرژی ذخیره شده در باتری و رسیدن آن به حداقل میزان تعیین شده، نرم افزار نصب شده روی تلفن همراه هوشمندتان به شما اخطار خواهد داد. طول عمر باتری های قفل هوشمند به عوامل متعددی بستگی دارد. بسته به نوع و کارکرد قفل، طول عمر باتری آن متغیر می باشد.

در مقاله راهنمای جامع خرید قفل هوشمند به مواردی اشاره کردیم که باید پیش از خرید قفل هوشمند به آن ها توجه نمایید. هر یک از قابلیت های ذکر شده بنا بر کاربرد شما می تواند کاربردی و مفید باشد. شما باید بر اساس نوع کاربرد خود، ویژگی مورد نظرتان را تعیین نموده و در نهایت اقدام به خرید نمایید.
جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره انواع قفل های دیجیتال با کارشناسان تیوان تک تماس بگیرید.

نظر شما
‫0/5 ‫(0 نظر)

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *