دسته‌بندی نشده

مزایا و معایب دوربین مداربسته

مزایا و معایب دوربین مداربسته

در دو دهه گذشته فناوری امنیتی متوجه پیشرفت قابل توجهی شده که نتنها انرا تبدیل به یک فناوری پیشرفته کرده بلکه آنرا مقرون بصرفه و قابل دسترسی برای همه کرده است.

برای مثال دوربین های مداربسته امکاناتی که الان داشته‌اند را بیست سال پیش نداشتند. البته این پیشرفت‌ها مثل یک شمشیر دولبه میتوانند مزایا و معایبی داشته باشند.

دوربین های مداربسته به درستی باعث سو برداشت برخی که آشنایی با این سیستم‌ها ندارند شده البته مزایای این وسایل وقتی با امکانات دوربین های مداربسته امنیتی پیشرفته در خانه یا ادارات روبرو می شویم بر مضرات آن با اختلاف زیادی پیشی می گیرد.

مزایای دوربین های مداربسته

مزایای ۱: جلوگیری از جرم

همانطور که نشان داده خواهد شد دوربین های امنیتی مانع صدمه به اموال می‌شود از قبیل جرم هایی مثل دزدی و تجاوز می شود.در یک آمار با شیب یکنواخت آمار دزدی تا سال ۲۰۲۰ روند نزولی داشته است.با وجود اینکه فاکتورهای مختلفی در این روند دخیل بوده اند بیشک دوربین های مدار بسته در آن تأثیر بسزایی داشته اند.

بر اساس مطالعات دوربین ها در محیط باز دزدی را حداقل تا ۵۰ درصد کاهش داده است.

مزایا ۲نظارت بر رویدادها و فعالیت ها

در خارج از خانه یا اداره همیشه می تواند این نگرانی وجود داشته باشد که هر آن اتفاقی خاص خواهد افتاد.بخصوص برای پدر و مادرها که همیشه نگران بچه‌های خود هستند این نگرانی همیشه وجود دارد.

دوربین های مداربسته در فضای سربسته به افراد و مخصوصاً پدر و مادر ها امکان نظارت بر اتفاقات به صورت نامحدود را می دهد.همچنین وقتی شما با یک فضای باز یا با انواع اشیاء حساس سر و کار دارید تأمین امنیت مخصوصاً در مکان های عمومی بسیار ساده است. علاوه بر این دوربین ها می‌توانند با دیدن شی عجیب به گوشی پیام هشدار ارسال کنند.

مخصوصاً برای صاحبان کسب و کار این توانایی وجود دارد که به صورت میدانی بر کارها نظارت کنند. این توانایی به مدیران و صاحبان مشاغل این امکان را می‌دهد که کارها را خارج از محیط کاری تحت نظر داشته باشند در حالی که کارکنان مشغول کارهای درون شرکتی هستند. علاوه بر مدیریت رفت و آمدها اطلاعات می‌تواند ضبط و نگه داشته شود. مثلاً برای ارتباط بهتر با مشتری و حتی کنترل فروشگاه ایده‌آل است.

مزایای ۳جمع آوری شواهد

داشتن دوربین مداربسته در اماکن حساس مفید است وقتی شما میخواهید از فعالیت‌ها و صحبت‌های افراد در مواقع مورد نظر باخبر شوید. دوربین های مداربسته پیشرفته نتنها می‌تواند از ویدیوی با کیفیت بالا بلکه از صدای با کیفیت بهره ببرند.

در ضبط انواع اتفاقات تصاویر واضح با صدای بی‌نقص ادغام شده و آن‌ها را فوق‌العاده موثرتر می کند.

در شرایط حساس دوربین مداربسته می‌تواند خیلی کمک کننده باشد در شرایط حساس حقوقی که شاهد عینی می‌تواند بعضی از جرییات را فراموش کند یا برای اینکه دقیقاً تعیین شود که چه چیزهایی باید در دیدرس باشد.

با دوربین های مداربسته افراد می توانند به صورت اثبات شده مجموعه‌ای از رویداد ها را آنطور که واقعاً هستند بدون سو برداشت ببینند.

مزایای ۴اتفاق نظر در مسایل

قسمت‌های ضبط شده از دوربین ها میتواند به تصمیم درست و عادلانه در حل اختلافات هم در مسایل خانوادگی و هم در مسایل کاری کمک شایانی کند.در صورت پیش آمدن اختلاف درون خانواده یا بین کارمندان یا بین مشتری و کارمند مسئول با خیال راحت می‌توانید از دوربین مداربسته کمک بگیرید.

ادعاهای نادرست ، ناعادلانه و جعلی از طرف مشتریان یا مسئولین می‌تواند به کمک دوستی مثل دوربین های امنیتی تشخیص داده شود.

مزایای ۵نگهداری اطلاعات

دوربین های مداربسته برای ضبط وقایع در یک حرفه و حواشی آن و در خانه ها عالی است. نظارت بوسیله دوربین های مداربسته در تصادفات و وقایع ناخواسته براحتی از چگونگی آن پرده بر می‌دارد و می‌تواند بعنوان مدرک و یا تکمیل شواهد آینده مورد استفاده واقع شود.

از دوربین های مداربسته می‌توان برای نظارت بر ترافیک ورودی مخصوصاً بکمک قفل های هوشمند و یا دروازه های کنترل اشیاء استفاده کرد در حالی که می‌توان از آن برای نظارت بر اشیای خانگی کمک گرفت. علاوه بر آن همانطور که در مزایای ۲ و ۳ اشاره شد اعمال و اتفاقات مشکوک و تصادفات و اعمال جنایی می‌تواند ضبط و نگه داشته شود.

نظر شما
‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *